|
Ahoj Davide,
to, že spojka zabírala, až na konci nemusí být vada přímo hydrauliky, na vině mohou být i sesedlé pružiny ve spojkovém koši (zkus změřit jejich délku dle manuálu). Ale zaměříme se na tvůj primární problém – odvzdušnění.
Pokud nejde odvzdušnit, může to mít více důvodů. Do spojek patří speciální minerální oleje určené pro hydrauliku. Pokud si spojku dolil klasickou brzdovkou, může se stát, že kapalina rozleptá těsnění u pístku na pumpě (viz foto 1), nebo těsnění dole u prasátka (viz foto 2). Tyhle těsnění se mohli poškodit i stářím a celý systém si přisává vzduch. U prasátka to poznáš po demontáži, kde spojka bude rosit. Na pístku špatné těsnění poznáš, když spojka nemá odezvu a v nádobce jsou jemné bublinky.
Odvzdušnění
U spojek výrobce doporučuje odvzdušňovat zespodu nahoru – což je účinná metoda, která ti zaručeně zajistí, odvod všech bublin. Budeš potřebovat dvě injekční stříkačky, na které nasadíš hadičku (viz foto 3).
Postup:
1) První stříkačkou vysaj veškerou kapalinu z nádobky (foto 4)
2) Nádobku vytři papírem od nečistot (foto 5)
3) Do druhé stříkačky naber novou kapalinu a hadičku nasaď na odvzdušňovací šroub (foto 6)
4) Pro jistotu ještě prsty zmáčkni hadičku od stříkačky, abys odstranil vzduchové bubliny
5) Povol odvzdušňovací šroub a natlač novou kapalinu (tlač pomalu, kapalina ráda teče kolem)
6) Kapalina se vytlačí nahoru do nádobky a pokud není čistá, odsaj ji první injekcí a pak zopakuj úkol 3-5
7) Párkrát zapumpuj páčkou, jestli je v ní nějaká odezva. Pokud ne, zopakuj úkol 3-6.
Na odpovědi se podílela firma Motomechanik.cz
S pozdravem
Petr Záruba
|