|
Barva se dá sehnat i ve spreji, musí to být žáruvzdorná barva na bázi silikonu. Vyrábějí se barvy, které vydrží 600 nebo 800 stupňů. Vzhledem k tomu, že když na koleni žloutne nebo modrá chrom, koleno má okolo 300–400 0C, stačí i ta šestisetstupňová barva. Tyhle spreje stojí mezi 200–300 Kč a vede je většina dobrých lakařských prodejen.
K otázce „jak“ je třeba vědět, že tento sprej se stříká bez základní barvy, přímo na holý kov. To znamená, že nejdřív se musí strhnout chrom a koleno nechat opískovat.
Jako všechno na světě, i tohle má své „ale“. A to hned několik, ovšem všechny vyřeší profesionální lakýrníci. V první řadě jde o to, že barva ve spreji je velmi řídká, koleno se musí lakovat i 4x, jeden sprej většinou nevystačí, barva ráda stéká a člověk musí být velice zručný, aby to nalakoval bez chyb. Na druhou stranu, pokud to dáš odborníkům, barva může být v pistoli hustší, a navíc si ušetříš hromadu starostí se zajišťováním stažení chromu (musí to být chemickou cestou), s jeho pískováním a nakonec i s nanášením žáruvzdorné barvy. Za kompletní nalakování jednoho kolene, nebo ve tvém případě jednoho krytu, se vším v��udy dáš u profíka cirka tisícovku. Navíc od profíka si to odneseš už s vypálenou barvou. Silikonová barva totiž neztvrdne hned, musí se nejdřív vypálit, jinak je taková gumová, a tak máš další problém, protože při montáži to velmi snadno poškrábeš. Dokonce i když to jen tak položíš na zem. Barva se musí nejdřív zahřát na 50–60 stupňů, dotvrdnutí je při 100 stupních, a vzhledem k tomu, že koleno je vystavené veškerému bordelu, co leží na silnicích, není dotvrdnutí barvy při jízdě nejlepší nápad. Leda nechat to vypálit někde před montáží, nějak to zavěsit do trouby, to manželka ocení, nebo na motorce na místě na volnoběh, ale pozor, koleno se velmi rychle zahřeje na teploty daleko vyšší, takže startovat, vypínat, startovat, vypínat.
Po vytvrdnutí barva jak od lakýry, tak ze spreje drží, neloupe se, nevypaluje se do světle šeda, hezká vydrží i dva-tři roky.
|