|
Pokud jsi sám vyloučil možnost většího tření kotouče o brzdič, na vině bude pravděpodobně zanesený prostor ložisek. Neznamená to však, že ložiska musí být nutně zralá k výměně. Neudržovaný prostor simeringů, vymezováků, ložisek a osy kola může mít za následek zatuhnutí celé soustavy, což působí, jako by kolo bylo brzděno.
Je proto dobré (u všech motorek) čas od času kolo sundat, vyčistit a odmastit. Díly, které se při otáčení kola třou o jiné díly (vymezováky, simeringy), je dobré namazat, a to vazelínou nebo i klidně mazivem na řetěz, ale namazat.
Plochy, které nevyžadují přítomnost maziva, je pak dobré otřít hadrem, aby se ně zbytečně nelepila špína a prach, kvůli kterým jsme původně kolo rozebírali. Po následné sborce kola by mělo být otáčení opět plynulé.
Pokud i přesto chod kola není příliš podle představ, je dobré zkontrolovat alespoň odhadem stav ložisek: řídítka zaaretovat do jedné z krajních poloh a pokusit se vyvíjet sílu na kolo mimo osu jeho otáčení sem a tam. Pokud se kolo bude pohybovat (i nepatrně) v jiném směru než směru rotace, je čas na výměnu ložisek.
|