|
Elektrika je u těchto druhů motorek jednou velkou hádankou, protože tím, jak je jednoduchá, se ji nebojí kdekdo upravit k obrazu svému, a pokud rozvody neupravují s nějakým systémem, dle kterého lze úpravy vrátit do původního stavu, může být další majitel motocyklu značně nešťastný.
Na motorce jsou většinou konektory použity tak, aby každý pasoval pouze k jednomu protikusu, a tak by nemělo být těžké odhalit, které konektory k sobě patří. Některé budou vyzkratované (například spínací skříňka) a obalené izolační páskou. To je ta lepší varianta, některé můžou být ale uštíplé a natvrdo spojené. Potom se jakákoliv vazba poznává hodně těžko.
Dokumentace je důležitá
Bohužel Husqvarna nepatří ke značkám, které by oplývaly bohatou podrobnou dokumentací elektrických schémat, a z nákresu kabeláže podobné omalovánkám toho lze v manuálu opravdu vyčíst jen málo, pokud jediný popisek ke svazku kabelů je anglický název „cable“.
Máš tedy několik variant řešení.
1) necháš motorku opravit autorizovanému servisu,
2) necháš motorku opravit neautorizovanému servisu, kde si nad tím budou lámat hlavu stejně jako v případě č. 3,
3) požádáš kamaráda s vyučením nebo vzděláním ve slaboproudu o pomoc. Středoškolsky vzdělaný nebo vyučený elektrikář by měl za jedno odpoledne přijít na funkčnost celého systému k jeho analýze a následné opravě. Prakticky to znamení běhání a proměřování s multimetrem od jednoho konce drátu k druhému. To, jakou variantu zvolíš, bude záležet také na tom, zda máš motorku ještě v záruce, potom problém prokonzultuj nejprve se zastoupením Husqvarny a zjisti, jak se věci mají.
Hawk - CMN
|