|
Problém moderních strojů řízených počítačem... Na řídící jednotku je totiž připojeno mnoho čidel, které snímají spousty všelijakých hodnot (teploty, tlaky, množství vzduchu, otáčky...) a řídící jednotka se podle těchto hodnot snaží nastavit motoru ty nejoptimálnější podmínky pro spalování (bohatost směsi, předstih...), aby motory splňovaly současné nejpřísnější emisní normy.
Řídící jednotka však počítá s tím, že se hodnoty čidel pohybují v určitách mezích a pokud se dostanou mimo tyto meze je výsledkem rozsvícení kontrolky a přepnutí jednotky do nouzového režimu. Bohužel není snadné určit co konkrétně je špatně. Chybu může způsobovat i vada některého čidla.
Bohužel nezbývá než zajet do autorizovaného servisu na diagnostiku, která by měla prozradit, které konkrétní hodnoty se dostávají mimo povolené meze a případně zajistil výměnu chybného čidla nebo nápravu problému.
Ohledně táhnutí do levé strany bych doporučoval zkontrolovat geometrii, především zda jsou obě kola v jedné stopě. A co se klepání týká, pokud je tím myšleno rozklepání řídítek za jízdy když se pustí, tak to je zcela běžný jev u motorek. Vliv na to mají pneumatiky, rozložení hmotností na motorce a v neposlední řadě i tuhost rámu. Pokud jsou klepáním myšleny vibrace od motoru, tak větší nebo menší se v různých otáčkách projevují na každé motorce.
|