|
Vezeš-li jednu motorku, je dobré ji samozřejmě dát na střed auta, pakliže ji vezeš na káře za autem, vyvážení je docela nutné. Vázání je samozřejmě možné více způsoby. Nám se osvědčilo supersporty a naháče kotvit popruhy s ráčnou (zřejmě ty, co máš), když má motorka plasty a nejde chytnout zeširoka za ohyb na trubkových řídítkách (nikdy ne za hefty nebo tyčky zrcátek apod.! ), chytáme ji kvůli místu a předejití poškození plastů kurty za spodní brejle z každé strany a přitáhneme co nejvíc ze široka k okům v podlaze.
Přední kolo je potřeba důkladně opřít třeba o přední sedačku (motorka naložená po směru jízdy) nebo přední sajtnu vozíku a zamezit možnosti otočení rejdu – čili vpředu přivázat ráfek (pokud nemáš parkovací „botičku“).
Kurty to chce pořádně zabejčit, vidlice u silničních strojů i naháčů jsou poměrně tvrdé a našponování tak do poloviny až dvou třetin jejich zdvihu by mělo stroj v pohodě udržet bez kinklání ze strany na stranu.
Zadek stroje vážeme buď jen „pro jistotu“ - jedním popruhem chytíme zadní kolo do trojúhelníku za boční dvě oka – zamezí pouze odskočení kola na plošině, nebo, když se nám hodně chce, vážeme např. za zadní stupačky nebo zadní nosič či podsedlový rám (jsou-li odlitky dostatečně robustní) dvěmi kurty – každým z jedné strany opět k okům v podlaze.
Potřebujete-li odvézt dva stroje, naložte nejdříve jeden přesně způsobem, jakým jsem popsal, ovšem stroj dejte samozřejmě hodně ke straně. Druhou mašinu musíte dát obráceně směru jízdy a uvázat ji úplně stejně - přední kolo je opět nutné opřít – doporučuji kus starého trámu zkrátit na šířku vozíku nebo zadku dodávky a kolo o něj opřít. S otevřeným zadkem dodávky jinak přední kolo opřít nejde - čili ani správně uvázat. Bezva je mezi stroje nacpat starou matraci, kdyby náhodou něco trochu povolilo, stroje si „neťuknou“. Tak to děláme my, máte-li někdo rychlejší a jednodušší způsob, napište nám jej.
Jakub - CMN
|