|
Olej se do spalovacího prostoru může dostat přes přes pístní kroužky, nebo přes netěsná gufera dříků ventilů.
To pomůže rozhodnout test komprese. Měřič komprese si půjč nebo ho můžeš koupit, není drahý. Změř kompresi ve všech válcích, obvykle bývá kolem 11–12 atmosfér. Pokud má některý válec kompresi menší než ostatní, tak do něj otvorem pro zapalovací svíčku nalij asi lžičku hustého oleje. Pak protoč motor startérem. Hustý olej dočasně utěsní píst ve válci, takže pokud je teď komprese vyšší, máš kroužky zralé na výměnu. Pokud komprese zůstane stejná, dostává se olej do motoru pravděpodobně přes gufera ventilů a pak tedy můžeš řešit jen hlavu.
„Pravděpodobně“ proto, že test komprese ti neřekne že gufera jsou špatná, ten řekne pouze to, jestli těsní ventily, nebo ne. Takže je to pak taková vylučovací metoda, protože pokud to nejsou kroužky (a není to nějaká neobvyklá katastrofa), tak to jsou gufera.
|