|
Na sériových skútrech nebývá běžné za životnost motoru píst měnit, ale v tvém případě by úbytek oleje mohl být způsoben právě vadou na pístních kroužcích nebo pístu samotném.
Nejprve doporučuji zkontrolovat těsnění v motoru, ať už silikon mezi kartery, nebo gufera na klice, případně i kluzná gufera ventilů.
Pokud se rozhodneš pro výměnu pístu, tak si pamatuj, že šipka má směřovat vždy k výfukovému kanálu. Pozici je nezbytné dodržet zejména u dvoudobých motorů s přepouštěcími kanály, kde je pevně dané natočení kroužků na pístu, aby se kroužek nerozevřel do přepouštěcího kanálu a nezalomil se.
Samotné kroužky dáváme vždy potiskem nahoru, směrem k hlavě motoru. Zde je situace opačná. Zatímco u dvoudobého motoru by se nic nestalo, pokud bys kroužky převrátil, tak u čtyřdobého motoru ano, protože kroužky jsou profilované a mají pevně dané pořadí a konstrukci pro těsnění a stírání oleje. Zpravidla bývají i očíslované na svém potisku, jak jdou od shora za sebou. Montáž tudíž není složitá, pokud zvládneš všechny úkony spojené s rozebráním motoru a jeho následným časováním apod.
|