|
Pokud jsi do kola dal správně rozpěrky mezi ložiska a náhony tachometru a pokud byla nová ložiska v pořádku a rozpěrky nevymačkané, tak předpokládám, že jedno nebo obě ložiska nesedí správně ve svém lůžku.
Jestli jsi staré ložisko dostával ven nebo nové dovnitř, tím bohužel nejčastějším způsobem, pomocí kladívka a poťukáváním, ložisko šlo do otvoru nutně střídavě našikmo. Při tomhle způsobu se ovšem vždy vytrhne větší nebo menší kousek hliníku ze stěny, a pokud se to stane při montáži, vytržený materiál se natlačí na konec dosedací plochy ložiska, a to se pak opře o něj a ne o dosedací plochu.
Když pak kolo následně dotáhneš, tlačí kuličky ložiska ze strany na kuličkovou dráhu a ložisko vázne.
Pokud dojdeš k závěru, že toto je tvůj případ, ložisko vyndej, nejdřív jedno, smirkovým papírem odstraň všechen vytržený materiál a ostřiny, zarovnej dosedací plochu, pak dej nové ložisko asi na 10 minut do mrazáku, náboj ohřej horkovzdušnou pistolí, a ložisko by mělo bez použití jakékoliv síly samo spadnout do náboje až na konec díry.
Pokud se ti nechce tuto metodu použít, najdi si vhodný nákružek tak, aby se vešel do otvoru pro ložisko a zároveň aby tlačil pouze na vnější kroužek ložiska, a pak můžeš dostat ložisko na místo kladívkem. Nikdy ale nelisuj ložisko za volný kroužek, tzv. přes kuličky. Tím ložisko spolehlivě zničíš.
|