|
V elektrotechnice jde, pravda, skoro všechno, proto nechci kategoricky tvrdit, že to nikdo nedokáže, jen to není nejjednodušší cesta. Podle všeho to totiž vypadá, že cyklocomputer pracuje na principu magnetického snímače otáček a rychlost je pak počítána z počtu těchto impulsů a obvodu kola. Snímač by tedy musel teoreticky brát impulsy odněkud z kliky nebo vačky, ale ze zapalovací cívky to nedokáže, protože tam nejde o magnetické, ale vysokonapěťové pulsy. Magnetické signály si pak v sobě cyklocomputer přepočítává na dráhu za čas (km/h), ale otáčky jsou v jednotkách za minutu. Navíc cyklocomputer má jen třímístný displej, takže i kdyby jej někdo dokázal rozchodit, nezobrazí se ti ani volnoběh.
Přes cyklocomputer tedy cesta zřejmě nepovede, ale uvažoval jsi třeba o počítadle motohodin? Tam se také namotá kablík kolem svíčkového kabelu, jak píšeš, a počítají se najeté motohodiny, a většina z nich funguje zároveň i jako otáčkoměr, jakmile se spustí motor. Je to sice nouzovka, ale to by cyklocomputer byl taky. Kromě toho také existuje i spousta univerzálních budíků nejrůznějších provedení, analogových i digitálních, ve kterých je otáčkoměr taky.
|