|
Znám to. Co člověk, to názor, a co názor, to většinou blbej názor. A čím blbější názor, tím víc ho dotyčný prosazuje. 100 oktanový benzín smysl má. Jeho hlavní výhody plynou z toho, že 100 oktanoivý benzín má víc oktanů, víc aditiv a neobsahuje biosračky. Výhody v krátkosti:
100 oktanový benzín neobsahuje biosložku, takže dole v nádrži se neshromažďuje žádný sajrajt, kvůli kterému pak motorka po delší době, třeba po zimní přestávce nejde nastartovat.
100 oktanový benzín má vysoký obsah aditiv, která čistí motor, spalovací prostor a celý systém vstřikování
100 oktanový benzín zlepšuje startovatelnost i za tepla.
100 oktanový benzín zvyšuje výkon:ČMN dělaly porovnávací test různých druhů benzínů, měřil se výkon na motorové brzdě. Měřilo se na neupravené krosce Yamaha YZ450F. Jako zástupce 100oktanových benzínů byl vybrán benzín Verva 100, protože je nejoblíbenější a nejpoužívanější mezi motorkáři i závodníky. Porovnával se tedy benzín Natural 95, Verva 100 a závodní benzín ELF 102 oktanů.
Výsledky měření prokázaly, že Verva 100 zvýšila výkon oproti 95oktanovému benzínu o jednoho koně při 10 500 otáčkách, motor měl ale hlavně lepší průběh točivého momentu, a to už od 8700 otáček. Závodní benzín Elf vykázal mimochodem přínos až 3 koně, ovšem cena je 160,- Kč/ litr + DPH. Byl to sériový motor, čím vyšší je komprese, tím větší má 100 oktanový benzín přínos.
|