|
Jako na první se určitě podívej na brzdový pedál. Pokud máš hydraulickou zadní brzdu, tak z vrchu její pumpy povede kabeláž od tlakového spínače. Pokud půjdeš po tomto kabelu, narazíš na rozpojovací konektor. Ten rozpoj a na jeho kontakty přilož svorky multimetru. Multimetr měj nastavený nejlépe na tzv. funkci „prozvánění diod“. Ta indikuje zvukovým signálem spojení vodičů, tj. říká, že propojený okruh má minimální odpor a je vodivý. Po připojení na svorky konektoru by multimetr neměl pípat, tj. okruh by měl mít nekonečný odpor.
Po sešlápnutí pedálu by se měly kabely propojit a multimetr by ti to měl oznámit zvukovým signálem.
Pokud se jedná o brzdu bubnovou, postup je podobný, ovšem čidlo sešlápnutí brzdy nebude v brzdové pumpě, která zde chybí, nýbrž externě k páce brzdy, např. na pružince, lanku apod. Pokud multimetr nezazpívá, máš vadný jeden z těchto senzorů. Pokud ti ovšem nesvítí brzdové světlo ani po stisku přední brzdy, nebude chyba pravděpodobně v čidlech obou brzd, nýbrž někde v rozvodu kabeláže.
|