|
Normální to není, ale špatná série také ne. Důvod, proč se ti rozeta neustále povoluje, jsi totiž nejspíš ty sám. Pokud jsi neměl šrouby rozety dobře utažené a chvíli takhle jezdil, tak rázy při jízdě, které se snaží pootočit rozetu dopředu a dozadu, způsobí, že z původně kruhových otvorů pro závity v náboji se stane ovál, kde už nemá šanci žádný šroub pevně držet.
Pokud k tomu dojde, musí se zadní náboj vyměnit, protože v takto vymačkaném už nebudou šrouby pořádně držet nikdy. V nejhorším případě náboj v místě závitu může za jízdy i prasknout.
Dalším důvodem, proč se mohou šrouby rozety povolovat, je rozdílný úhel kužele na hlavě šroubů a v rozetě. Na to je třeba dávat pozor zejména u aftermarketových (neoriginálních) rozet, protože ne všichni výrobci používají stejný úhel, a okem to samozřejmě není možné rozeznat. K nové rozetě si tedy vždy zjisti úhel jejího kuželového zahloubení anebo ještě lépe rovnou kup zároveň s ní i šrouby.
Na šrouby rozety v každém případě použij Loctite a neměl bys mít pak žádný problém. Ale i tak je nutné čas od času šrouby rozety překontrolovat a popřípadě dotáhnout. Utahovací moment je 25 Nm pro šrouby M8.
|