|
Nejdříve musíš rozlišit, jakou barvu má kouř a kdy přesně se objevuje.
Pokud je tmavě šedý až černý a viditelný při současné funkci sytiče, nebo u zahřátého motoru v okamžiku plně otevřeného plnu, jde o známku bohaté směsi.
Je-li kouř bílý nebo namodralý a motor jej produkuje i při normálním běhu, pak jde o dým ze spáleného oleje. V tom případě se do válce skutečně dostává buď okolo netěsných pístních kroužků anebo kolem dříků ventilů a jejich vadných těsnicích kroužků. V případě starého a „unaveného" motoru však nejspíš přes obě tato místa.
Určitě vypozoruj, jak velká je spotřeba oleje na sto kilometrů a rozmysli si, kolik peněz chceš nebo můžeš investovat do případné opravy. Někdy pomohou jen kroužky a přetěsnění ventilů (samozřejmostí je nové těsnění pod hlavu), budeš-li však chtít opravdu dobrý výsledek, čeká tě skoro úplná generálka. Musíš pořídit výbrusový větší píst s kroužky, nechat přebrousit válec na daný rozměr a vyměnit těsnící gufera ventilů. Taková oprava už něco stojí, ale výsledek je prakticky zaručený.
K poslední možnosti dýmu z výfuku dochází pouze u vodou chlazených motorů, a to v případě porušeného těsnění pod hlavou válců nebo praskliny v hlavě samotné. Kouř bude stejně světlý jako olejový, ale má naprosto odlišný zápach, který se nedá s ničím zaměnit.
Každopádně tato oprava vyžaduje poměrně odborné znalosti motorů, pokud nejsi v tomto oboru více sběhlý, doporučil bych raději navštívit servis, kde přece jen ví co a jak. Špatně nastavené rozvody nebo utržený šroub v hlavě válce jsou zbytečně drahé srandy.
Kuba - CMN
|