|
Odpovídá:
Robert Seemann, Yacomi, Praha 4 – Braník, dovozce svíček NGK
1. Svíčky
Principiálně lze do této motorky zamontovat jak normální, tak iridiové svíčky, a s oběma typy bude fungovat.
Rozdíl je však v životnosti svíček. Elekrody klasických svíček se s najetými kilometry opalují, a tím postupně slábne jiskra. Proto se normální svíčky musí měnit obvykle zhruba kolem 12 000 km.
Iridiové svíčky mají elektrody z podstatně odolnějších materiálů a nevypalují se prakticky vůbec. Tím je dlouhodobě zajišťěná stálá vzdálenost elektrod a proto mají po celou dobu stejně silnou jiskru, která je navíc díky tenčímu hrotu jiskřiště i vydatnější, a spolehlivěji pokrývá širší spektrum podmínek. Výrobce iridiových svíček NGK dokonce říká, že iridiové svíčky by teoreticky měly přispívat i k nepatrnému nárůstu výkonu a zlepšení průběhu krouťáku.
Životnost iridiových svíček bývá kolem 40tis km, je tedy více než dvojnásobná oproti normálním svíčkám. To je největší přednost iridiových svíček, ale navíc nám zákazníci hlásí, že po výměně obyčejných svíček za iridiové jde motorka znatelně lépe startovat a lépe drží volnoběh.
Iridiový ekvivalent CR8EK je CR8EIX.
2. Ventily
SV 1000 má vůle řešené podložkami a tovární servisní manuál doporučuje jejich kontrolu každých 24 000 km. Většinou to ale bývá tak, že pokud člověk používá tuhle motorku normálně, tak po 30 000 km zjistí, že vůle jsou naprosto v pořádku a není třeba nic seřizovat.
|