|
Odpovídá:
Milan Štumpa, vedoucí servisu motocyklů Yamaha/Suzuki/KTM firmy Ymoto, Praha 4 -Braník
Tahle závada by mohla mít dvě příčiny. Za prvé bych určitě zkontroloval upevnění přední řemenice. Mohlo se stát, a XV1600 na to trpěly, že není dostatečně utažená matice přední řemenice hnacího řemene. Je tam matice, pod ní pružná podložka, a i když se řemenice nějak utažená je, nemusí být tření vyvíjené maticí dostatečné. Pokud je toto příčina závady, bude to pravděpodobně chtít vyměnit celou přední řemenici, protože cvakání by pak bylo způsobené příliš velkou vůlí na drážkované hřídeli. A je otázka, jak vypadá i vlastní drážkovaná hřídel. Skutečný stav lze snadno zjistit i rukou při povolené řemenici.
Druhou možností, i s tím jsme se u nás na servisu setkali, by mohl být povolený hnací řemen. Povolený hnací řemen na XV 1660 lidem většinou „píská“, ale při rychle se měnících silových poměrech na dlouhozdvihovém dvouválci je při každé otáčce úhlové zrychlení a zpomalení hodně velké, hřídel a celý mechanismus může zakmitat a kovové zvuky pak mohou lézt i z převodovky.
|