|
klidně zavolej 774570507
Obtížné startování modelu MATRIX 2T
Obtížné startování zejména po dlouhodobém odstavení modelu Matrix může být způsobeno netěsností ventilu oleje na přírubě karburátoru. Vlivem této netěsnosti dojde k samovolnému zalití karburátoru olejem ze zásobní nádržky. Netěsnost může být způsobena zaseknutím ventilu, konkrétně pružiny o hrubé stěny vývrtu v přírubě. Tento ventil má za úkol zabránit samovolnému vtékání oleje do karburátoru. Kuličkový ventil by měl vpustit olej až v okamžiku, kdy je olej tlačen olejovým čerpadlem a tlak přemůže odpor pružiny. Vtékání samotíží by měl zabránit.
Činnost při opravě: Demontovat karburátor, vyčistit od oleje a profouknout přívodní ventil, případně opatrně rozhýbat ventil pomocí vhodného nástroje (jehla, špendlík). Po zpětné montáži by mělo být vše v pořádku. Nepokoušejte se ventil rozebrat, rozebrání je nevratné.
Konstrukce ventilu ti pošlu
MODEL MATRIX 50
Závada- nepravidelný chod motoru
Příčina- závadou je přisávání vzduchu do motoru způsobené přírubou
karburátoru.
Odstranění závady: Přetěsnění příruby karburátoru. Pokud jsou na
přírubě trhliny nebo guma vykazuje známky
puchření – přírubu vyměňte.
MODEL MATRIX 50
Závada- Motocykl nelze nastartovat
Příčina- závadou je poškozený stator magneta nebo snímač otáček
Odstranění závady: magneto vyměnit
Naměřené hodnoty pro správnou funkci magneta:
1. černočervený drát 800?
2. bíločervený drát 460?
MODEL MATRIX 50
Závada- nepravidelný chod motoru – ucpaný a zničený výfuk.
Příčina- závadou jsou spálené a zdeformované přepážky ve vlastním tělese výfuku, popř. zničený a nefunkční katalyzátor.
.
Odstranění závady: poškozený díl vyměnit. Dodáváme již konstrukčně jiný výfuk, u kterého se již závada neprojevuje.
Objednací číslo: S7A160101
Podmínkou uznání reklamace výfuku, nebo výfukových svodů, je absence jakéhokoli poškození. Výfuk, nebo sběrné potrubí, které nese známky mechanického poškození, nelze reklamovat na záruku.
SEŘIZOVÁNÍ VENTILU SYTIČE
PLATÍ PRO MODELY SPEEDY 50 4T, New Speedy, Matrix 4T, Relly 4T,
Whip 4T, Shotgun 4T, Rex 50, Race 50
Popis závady:
Studený motor jde špatně nastartovat a po delším startování motor jde jen na volnoběh a po přidání plynu zhasne udušením.
Až po delší době ohřátí na volnoběh jde motor ihned za plynem! ! ! !
Důvod závady:
Závada je ve špatném nastavení dosedací plochy zavírací jehly - je nastavena z výroby tak, že při studeném motoru cca 15°C je otevřena jen na 1/4, což je velice málo! ! ! – FOTO č.1
Odstranění závady:
Demontovaný ventil je potřeba ohřát horkovzdušnou pistolí po celém obalu a potom opatrně povolit oba segmenty od sebe (POZOR: je tam jemný závit, v případě málo ohřátého ventilu dojde k požkození - roztržení venkovního obalu) - rozebraný ventil FOTO č.2
Takto demontovaný ventil necháme vychladnout na okolní teplotu 15-19°C. Po-té natřeme očištěný závit acetonovou barvou a sešroubujeme ventil opět dohromady, tak aby mezi spodní a vrchní hranou segmentu byla vzdálenost 20 mm dle FOTO č.3
Po této úpravě i studený motor jde ihned za plynem a odpadá tak zahřívání motoru na provozní teplotu.
|