|
Zapeklitá otázka. A nikde nedostaneš použitelnou odpověď, protože se to strašně liší podle způsobu jízdy a poctivosti údržby. Tys navíc nenapsals vůbec nic bližšího, takže o to bude větší rozptyl odpovědi. Pokud totiž třeba motor závodil, může být jeho životnost nakrásně i třeba jen jedna sezóna, pokud se s motorem jezdí s rozumem, mění se včas olej, olejový a vzduchový filtr, dělají se ventily, tak takový motor najede třeba 70, 100, ale třeba i 130 000 km i víc. Nejvíc to samozřejmě závisí na způsobu jízdy,pak na kvalitě údržby, na počtu wheelie ve svíčce, ale taky třeba na tom, jak byl motor zajetý.
Navíc - co myslíš životností motoru? Co třeba generálka, jako nové písty nebo pístní kroužky? Tohle zahrnuješ do "životnosti motoru"?. Opět nevím, cos měl na mysli. Ostatně celý termín "životnost motoru" vlastně vůbec nic neříká, protože motor v podstatě žádnou "životnost" nemá. Všechno je opravitelné, takže vždycky jde jen o poměr nákladů na opravu a chutě do toho jít. A tohle má taky každý nastavený úplně jinak.
Některé zahraniční časopisy dělají dlouhodobé testy na 50 000 i 100 000 km, a ty motory jsou po rozebrání většinou ve vynikajícím stavu. Ale opět něco jiného je najet s motorem 100 000 km během roku nebo dvou a při ideálním servisu, a něco jiného je najet 100 000 km během 15 - 20 let, se snahou ušetřit celou jednou výměnu oleje před prodejem, se špatným zazimováním atd. Příště napiš víc info :o)
|