|
Odpověď odborníka:
Odpovídá:
Pavel Polák, majitel pražského motoservisu a prodejny Motolive, Praha 4 - Chodov
Posoudit, zda je hluk při řazení normální nebo ne, se dá zodpovědně až po tom, co si mechanik motorku poslechne. Takhle na dálku bych to viděl na tři možné okruhy příčin:
Otáčky volnoběhu
Na kvalitu zařazení, zejména jedničky, mají vliv otáčky volnoběhu. Pokud jsou otáčky volnoběhu vyšší než specifické, zhoršuje to kvalitu řazení. Jaké jsou otáčky volnoběhu na vaší motorce? Nejsou příliš vysoké? Podle modelu mají u Varadera být cca 1200 ot/min.
Technika řazení
Kvalty by se měly řadit rychle, spíš než motorku opatrným řazením nechávat, aby si počítala zuby, je lepší tam kvalt nohou svižně „poslat“. Při prvním zařazení jedničky jde motorku také nohou trochu popostrčit, aby ozubce zapadly co nejšetrněji.
Spojka
Spojka by neměla unášet, ale to se dá snadno poznat. Pokud spojka unáší, pak bych doporučoval hledat závadu ve spojce - stačí špatná páčka, jiná objímka, vytahané nebo poškozené lanko. Jednotlivé vůle se pak nasčítají, a spojka nevystavuje plynule.
Pokud by to nebyla ani jedna z těchto příčin, a řazení by i nadále výrazně zlobilo, je to na návštěvu servisu.
|